تبلیغات
bekhanid ta bedanid` - مشق شماره 2 : چرا به مصیبت نیاز داریم؟
سه شنبه 11 اسفند 1388  03:39 ب.ظ

مشق شماره 2 :

 چرا به مصیبت نیاز داریم؟

 

ممكن است آشكارترین چیزها را نبینیم ! نویسنده كتاب آخرین راز شاد زیستن می نویسد كه : وقتی 10 ساله بودم با ارزشترین دارایی من ، توپ فوتبالم بود . با آن غذا می خوردم ، می خوابیدم و حتی هفته ای یكبار واكسش می زدم . درباره فوتبال خیلی چیزها می دانستم ولی در سایر موارد آنقدرها روشن نبودم . مثلا درباره تولد نوزادان نمی دانستم . یك روز بعدازظهر در خیابان بازی می كردم كه توپ نازنینم گم شد . همه جا را به دنبالش گشتم و سرانجام به این نتیجه رسیدم كه حتما كسی آن را دزدیده است . پس از جستجوی فراوان رد خانمی را گرفتم كه به نظر می آمد توپم را زیر لباسش مخفی كرده است . با عجله به طرفش دویدم و گفتم ، آهای خانم ! برای چه توپ مرا زیر پیراهنت پنهان كردی ؟ و بعد معلوم شد كه توپی در كار نیست ، اما دست كم در آن بعدازظهر من فهمیدم كه بچه ها چطور به دنیا می آیند و خانمهای باردار چه شكلی اند و البته چند دقیقه بعد توپ گمشده ام هم پیدا شد . اما برای من جالب تر از همه این بود كه چطور بود تا آن روز ، هرگز به زنان باردار توجه نكرده بودم و چرا از آن روز به بعد ، خود را در محاصره خانمهای باردار    می دیدم .

 

نتیجه : اطلاعات جدید هنگامی در اختیار ما قرار می گیرد كه آمادگی لازم برای كسب آنها را داشته باشیم ، و تا آن زمان حتی آشكارترین چیزها از چشمهایمان پنهان می مانند .


 

از منفی بافی دوری کنید

 

من انسانی منفی بین هستم. هیچوقت نیمه پر لیوان را نمی بینم، فقط نیمه خالی آن را میبینم. اگر هم لیوان کاملاً پر باشد، نگران این هستم که نکند کسی آن را خالی کند.
 آیا شما هم منفی گرا هستید؟ انسان منفی گرا کسی است که آگاهانه یا نا آگاهانه به سمت تفکرات منفی گرایش دارد. منفی بینی ممکن است به شکل عادت درآید، اما قطع کردن این عادت کار چندان دشواری نیست.
 

 ولی اگر این بدبینی دست خودتان نباشد چه؟ مخالف بودن، مردد یا محتاط بودن ممکن است با شما عجین شده باشد، یا اینکه دچار عدم تعادل عصبی باشید. 

تاثیرات مغزی 
در تحقیقاتی که در سال 2002 انجام شد، "تاثیر منفی" به عنوان زمینه ای برای اضطراب،بی منطقی، عصبانیت و انواع دیگری خصوصیات نا خوشایند تعریف شده است. تاثیر منفی با بالا رفتن فعالیت در قشر جلوی مغز ایجاد می شود. با اینکه این حالتی ثابت و ماندنی است، اما می توان آن را کنترل کرد.زمانیکه بدبینی نتیجه مستقیم از دست دادن شغل، قطع رابطه با یکی از دوستان یا مرگ کسی که دوستش داریم باشد، به عنوان واکنشی در مقابل این ناراحتی تلقی می شود و موقتی است.
چه این خصوصیت با وجودتان عجین شده باشد و چه فقط واکنشی موقتی به یک حادثه باشد، با ایجاد تغییراتی در مغز شما همراه است. مغز از میلیون ها سلول عصبی تشکیل شده است که پیام ها را به اعضاء مختلف بدن رسانده و دریافت می کنند. ممکن است این پیام ها با ایجاد نا تعادلی شیمیایی مختل شوند.

خجالت ندارد اگر برای مداوای این عدم تعادل و بالا تر بردن کیفیت زندگیتان دنبال مشاوره و درمان پزشکی باشید. اگر احساساتی مثل نا امیدی، کمبود انرژی و نا توانی در انجام کارها دو هفته ادامه پیدا کرد، می توانند علائمی از افسردگی به حساب آیند. می توانید برای دوباره به دست آوردن کنترل مغزتان دنبال درمان باشید.  اگر این منفی بافی های شما نتیجه عادت است نه حالت های قابل درمان پزشکی، راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

 در این جا به چند نکته اشاره می کنیم که به مثبت اندیشی شما کمک می کند.

انگیزه تان را مشخص کنید
 آگاه باشید چه زمانی تفکرات منفی بر شما غلبه می کنند. زمانی که خسته یا گرسنه هستید یا زمانی که فشار کاریتان زیاد است. ممکن است تفکراتتان تغییر پیدا کنند. کنترل افکار منفی به شما کمک می کند که انگیزه و سبب آن را بفهمید و این باعث می شود که بتوانید دوباره کنترل خودتان را در دست بگیرید.  

 عیبجویی از خود را کنار بگذارید
در مسیرتان انتظار دست انداز هم داشته باشید و آن ها را بپذیرید. افکار منفی، بدگویی و عیبجویی از خود را از ذهنتان بیرون کنید. در مورد مسائل و اتفاقات گذشته فکر نکنید، فقط از آن ها تجربه بگیرید و به راهتان ادامه بدهید. تغییر دیدگاهتان در مورد دنیا به شما اجازه می دهد تا در مشکلات و گرفتاری ها دنبال شانس باشید.

خود را با شرایط وفق دهید
 زمان هایی را که در گذشته منفی بینی به سراغتان آمده را به یاد آورید و به خود یاد آور شوید که چگونه آن را پشت سر گذاشته اید.  حتی برای یک فرد مبتلا به منفی بینی یا کسی که دچار افسردگی است هم امید همیشه وجود دارد. سعی کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید و با این کار، رفتارهایتان جنبه ی مثبت بیشتری خواهند گرفت.

قبل از اینکه چیزی بگویید، فکر کنید     
خود را مجبور کنید که برای چند روز هیچ حرف منفی بر زبان نیاورید. قبل از اینکه حرفی بزنید، در مورد آن خوب فکر کنید. این عادت جدید را در خود ایجاد کنید که برای خود و دیگران ارزش بیشتری قائل شوید و قبولشان داشته باشید.    

دنبال کمک باشید
 اگر می بینید که افکار منفیتان روی �


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
http://christalzadroga.bravesites.com
چهارشنبه 3 خرداد 1396 07:45 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here coming from a different page and thought I should check things out.
I like what I see so now i'm following you. Look forward to exploring your web page
repeatedly.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

Khod Ra Beshanid !..........شنبه 21 فروردین 1389

Har Moghe Halet Bad Bood In Ro Bekhon!!..........شنبه 21 فروردین 1389

Chegone Shal Va Rousari Bebandim ..........شنبه 21 فروردین 1389

Amoozeshe Khabe Rahat Be Raveshe Chini..........چهارشنبه 18 فروردین 1389

laghari468..........یکشنبه 15 فروردین 1389

Rahnamiye Entekhabe Anti Viruse..........یکشنبه 15 فروردین 1389

درسهای زندگی..........یکشنبه 15 فروردین 1389

dorogh468..........یکشنبه 15 فروردین 1389

داستان کوتاه..........یکشنبه 15 فروردین 1389

212-468..........یکشنبه 15 فروردین 1389

In Makan Ha Zendegi Nakonid..........یکشنبه 15 فروردین 1389

Dastane Kotah ....Shekast Vojod Nadarad..........دوشنبه 17 اسفند 1388

Natayeje OScar 2010)Shekaste Avatar)..........دوشنبه 17 اسفند 1388

Bright Lights, City Life: The World While You Sleep..........دوشنبه 17 اسفند 1388

مشق اول : مشق هایی برای شاد زیستن..........سه شنبه 11 اسفند 1388

مشق شماره 2 : چرا به مصیبت نیاز داریم؟..........سه شنبه 11 اسفند 1388

مشق شماره 3 : درسهای زندگی..........سه شنبه 11 اسفند 1388

مشق شماره 4 : هر كاری را می توانم انجام بدهم به جز این یكی !..........سه شنبه 11 اسفند 1388

میهن هیست..........دوشنبه 10 اسفند 1388

چگونه طلا بخریم؟..........دوشنبه 10 اسفند 1388

چگونه با انگیزه و هدفمند باشیم..........چهارشنبه 5 اسفند 1388

خلاقیت برتر از پرهوشی..........چهارشنبه 5 اسفند 1388

همه پستها